Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Mikael Johansson - 5 februari 2012 20:03

Då var det dags att summera helgen lite och vi börjar väl med KHK:s match mot Mariestad.


Hockey är en kampsport där det gäller att komma upp i nivå och va het hela tiden för att man skall vinna och idag var det lite si och så med detta och då blir det gärna lite hafsigt. Kempe fick kämpa ganska så mycket med laget med tidig Time Out och säkert några väl valda i periodpauserna, visst det blev en vinst efter straffar men detta var inte bra. De över 2 800 i publiken va inte nöjda och det kommande speluppehållet kom nog ganska så lämpligt och för att sedan avsluta Allettan med två derbyn som förutom mycket prestige även kommer avgöra vilken placering man kommer ha och var man går in i play off spelet. Detta kommer bi skoj att följa. Just det jag vill ju självklart ge lite plus och skall jag dela ut till tre spelare så säger jag +++ till Niclas Johansson, ++ till Elofsson för att han alltid ger 100%, vilken kille och + till Timo för att han alltid i princip levererar.


I morgon bär det av till Jönköping för att sedan mellanlanda hos Danne i Kalmar och spendera tisdagen på Öland och Grönhögen så efter Så skall det låta blir det lite förberdelser inför detta, halvskoj.


Tisdagkvällen skall man sedan spenderar på Stena Line "tror jag" ????? Idag säger frun efter en kväll igår med "tjejkompisar" att köra genom Polen är det sämsta man kan göra och det är livsfarligt, ok kunde man inte kommit på detta liiite tidigare kanske?  Resan genom Polen skall sedan sluta i Tjeckien för att se när Julle skall lira tre matcher med Tre Kronor Team 17, det är Tjeckien, Ryssland o Finland som står för motståndet och det kommer nog bli tuffa o roliga matcher. Vi får se om det blir flyg eller bilresa genom Polen det enda jag vet är att det är inte jag som sätter mig o bokar om o trixar.


Tre bra från helgen


# Börjes i Tingsryd där man alltid hittar Bröderna Djup 


# Kusinen Kerstins 60 årskalas, kändes lite idag faktiskt


# Vinst för KHK o AIK, fint de


och som någon sa, det här kommer få konsekvenser   


Ha det gott så kör vi på en ny vecka


Micke Johansson

Av Mikael Johansson - 5 februari 2012 11:32

Igår var man ju i Dackehallen, förlåt Nelson Arena och såg ett starkt kämpande TAIF ta sig an Leksands IF, matchen var inte speciellt välspelad men oj vad skoj att se Jacob De La Rose född 1995 i Leksand ta för sig därute på isen. I första perioden så stod man i Leksandsklacken och fick höra ramsor om masar med Blekingedialekt lite skoj faktiskt och det taktfulla trummandet höll igång hela klacken. Mattias Timander måste va den spelare som har mest respekt i hela serien och just därför var det lite befriande när Jacobsson crosscheckade honom troligtvis bara för att få röra Timander på sitt egna lilla vis  . Matchen slutade med vinst för Leksand efter straffar och det var väl rättvist.


Innan matchen var vi ett gäng som samlades på Börjes för att ta en räkmacka, jag sa till Danne o Julle att beställ nu så tar jag notan och när 3 läsk, tre kaffe och fem räkmackor går på 136 kronor så kan man väl va lite generös, haha det roligaste va att kaffet kostade 1 krona och 50 öre, vad säger ni om det Waynes Coffee.


Senare idag blir det att kika på KHK och snacket är redan igång om vilket som är bäst om laget går in i Play Off 1, 2, eller 3 och jag tycker svaret är ganska givet, det är aldrig bra att förlora och har man som mål att gå till Allsvenskan så skall man ju ändå slå alla lag så svaret är självklart, vinn matcherna så kommer det bli bra oavsett om man går in i ettan, tvåan eller trean.


Lite funderingar


Sammanslagningen mellan KAIF och Lyckeby tycker jag är fantastiskt rolig men visst finns det stora utmaningar i detta.De positiva delarna jag ser i detta är


# Man kommer på ett helt nytt sett kan erbjuda publik och sponsorer ett helt annat upplägg än idag och ekonomin är en av de viktigaste pusselbitarna för att lyckas utveckla en förening mot eliten.


# Krafterna som idag jobbar för Fotbollens bästa i KAIF/Lyckeby kommer inte längre att ha möjligheten att "sno" spelare/ledare från varandra med en massa tjafs som följd utan nu kommer man jobba mot ett gemensamt mål och det tror jag är den största vinningen.


# Utveckling av spelare, äntligen kan en ny klubb jobba med utveckling av pojk och juniorspelare lite mer långsiktigt, jag är övertygad om att man kommer ha ett Pojkallsvenskan- och juniorallsvenskan lag där "egna" spelare från kommunen kan utvecklas på en mycket hög nivå, volymen av spelare garanterar spetsen.


Utmaningarna då - ja självklart är de hur många som helst och detta kommer stötas och blötas många gånger men en av de störtsa utmaningarna är att hålla i bredden och att få ihop två kulturer till en, jag pratade lite igår med en Goifare som sa följande: man gillar ju inte KAIF men jag gillar verkligen människorna som finns i föreningen och jag kan tänka att man hör samma sak från en KAIFare så visst finns bara viljan så kommer detta bli bra tro jag. 


 Ha det/ Micke Johansson

Av Mikael Johansson - 5 februari 2012 02:13

Äntligen måste jag säga att fotbollen i Karlskrona har tagit sig samman och jag tror för första gången att vi kan få ett elitlag i fotboll. Kaif och Lyckeby går ihop till ett lag och byter namn, helt genialt. Det nya Karlskronalaget har alla förutsättningar att bli ett superettanlag och vad nästa steg är finns i huvudet på ett antal kloka kvinnor/män men jag säger följande : kan Mjällby kan absolut KARLSKRONA. Att Lyckeby o KAIF går ihop är det bästa som hänt Blekingefotbollen de senaste 30 åren. Äntligen tror jag på en ljus framtid för fotbollen på hemmaplan.


OK visst finns det förlorare och dom heter Hästö IF o IFK Karlskrona, fortsätt lek i andammen  o tjafsa om det mesta som inte tar sporten framåt för just nu blir ni omkörda av både hockey o fotboll. Detta var roliga nyheter, gogogogogo :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards