Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Mikael Johansson - 7 februari 2012 19:10

Ikväll är det utresa med Stena Line för att ta sig genom Polen för att nå slutdestinationen Hradec Kralove i Tjeckien och där se Tre Kronor (Team 17) ta sig an Tjeckien, Ryssland och Finland och det kommer bli tuffa matcher. Sverige o Ryssarna är väl på förhand lite favoriter men man vet aldrig det kommer bli stenhårt. Många har sagt att ta sig genom Polen körandes med bil är det sämsta som man kan göra men man får väl se det som en utmaning och se hur fort det kan gå :).


Dagen har bevistas i Grönhögen där vi tänker köpa Golfbanan och utveckla den med riktigt bra boende 100 meter från havskanten, det kommer bli fantastiskt. När jag körde på Ölandsbron så sa dom att Mörbylånga Energi har problem för det brann i flisugnen och brandkåren var på plats?????? Är det inte problem om det inte brinner?


Nej nu vankas det snart avgång och det blir väl Buffe samt en avslutning med kasedans tillsammans med Lastbilschafförerna. Kallas båten Blue Oyster på tisdagar eller?


Denna veckan blir det tre hockeymatcher Live så det är riktigt nice. Ha det gott så hörs vi.


/Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 7 februari 2012 08:01

Ni har väl alla sett Zlatans örfil, förresten örfil trodde inte den fanns längre, och en del såg säkert Bäcklins kross av en OIK spelare, bägge får väl 3-4 matcher kan jag tänka. Jag tror att det ökade våldet i samhället..... skojar bara, förra året så boxade Zlatan någon i magen han är tuff den där Zlatan så snart lägger han säkert ner någon i mittcirklen o ger han ett sjömansbröst. Några som däremot är disciplinerade i sin sport tycker jag handbollspelare är, det kommer en 100 kg grabb på 2 meter o hoppar rakt in i en annan och så hjälper man varandra upp från golvet och kör vidare. Jag skulle inte vilja möta Tobbe Karlsson från Hästö IF i en närkamp och skulle en sådan kille även va odisciplinerad ja då hade man nog kunnat kalla handbollen ett gladiatorspel istället, bra jobbat alla tuffingar i handbollen.

 

Jag förstår sedan Lyckebys o KAIF tänk när det gäller att namnet för den nya klubben skall ha Karlskrona med för jag tänkte tanken att vilket slöseri med reklam när man under Handbolls VM säger "där gör Sveriges lagkapten Tobbe Karlsson från Hästö ett bra ingripande" Hästö ??????? Vilka mer än vi som är från STAUN vet vad det ligger, jaja så är det. 

 

Jag läste igår ett inlägg från en av ägarna till Statt och nu har jag ingen kunskap om vad som ligger bakom deras nuvarande situation men jag kan dock konstatera att det är stor skillnad på hur man tänker när det gäller Öl servering på arenor i Karlskrona Kommun och i Växjö Kommun. Vida Arena har ett erbjudande när man är där som gäst som är enormt och som gör varje besök till en upplevelse och jag kan bara inte förstå varför tänket är så olika i olika kommuner men det är väl så att stämningen mellan politiker är väl också ganska så skild mellan olika kommuner och här skall jag ge ett exempel : Den äldste sonen och jag följde ett kommunfullmäktige via www.karlskronakanalen.se för att se lite hur det går till, Danne som pluggar till lärare i Kalmar och som är en klok man tittade på mig efter 5 minuter och sa att hade jag uppträtt så som de gör i ett klassrum så hade jag inte haft något jobb dagen efter och detta sker alltså i vår högsta instans i kommunen ja då kanske vissa beslut ibland kan bli lite konstiga.

 

Lite slagsmål, öl o politik, låter som en lördag på staun  


   

Ha det, för nu väntar Grönhögen och en bra dag på jobbet

 

Mikael Johansson 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards