Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Mikael Johansson - 19 februari 2012 19:25

Att bli bäst i Blekinge är väl roligt men mer än så är det inte, visst det ger ändå beskedet att KHK har levererat och att man nu kan glädjas åt detta i några timmar men det är nu säsongen börjar, nu skall det visa sig vilka som planerat sin säsong på bästa sätt och visar att man är bäst när det gäller. 


Jag gillade tre saker som jag såg idag mot KRIF


1: Elofsson - han är helt fantastisk, grovjobbare, duracellkanin, målgörare, tacklare, tekniker, speluppläggare, ja man kan inte sluta att säga positiva saker om den spelaren.


2: Timo Leinonen - han är de stora matchernas man


3: Kempes coachning i Sudden, tre forwards och en back, det gillas :)


KRIF då, att se att det brinner i huvudet på gamlingen Brasar är härligt att se, att han är en lugn o sansad Polis i sin proffesion är inte lätt att förstå men så länge han har den passionen så hoppas jag att han håller på annars så tycker jag inte att det är någon som direkt stiger fram idag, Nordfelts hjärta fattades idag. Just det, Kluft sa idag att han inte var klar för KRIF inför nästa säsong men att han förde en diskussion med klubben, jag tror vi få se Kluft i Leksand nästa år, det är mitt tips skjutit från höften.


Diskussionen om det är bra eller dåligt att gå in i Play Off  1 eller 2 tror jag har mindre betydelse. 


Om man nu skall titta på vilka som inte levererat i Allettan så är det ju självklart Kristianstad som är den stora besvikelsen och Tisell borde nog se över sin säsongsplanering för laget har verkligen gett sämst när det gäller ett ansikte och jag tror att de även går en tuff match just nu när det gäller att få ihop sin ekonomi.


När man ser till de lagen som leverat vad man förväntar sig så är det Hästen och KHK som står för leverans efter förväntningar och KRIF har självklart gjort det bättre än folk förväntat sig men jag är ganska så säker på att laget hela tiden trott på detta och nu återstår det bara att se om bensinen är slut eller om KRIF är ett lag för kvalserien. OIK har inte levererat det man själva velat men frånvaron av poängkungen Eric Przepiorka har betytt oerhört mycket och det tror jag är OIK:s fall, man är beroende att det funkar för sina spetsspelare för man har inte riktigt bredden men som sagt det är nu det börjar.


Ha det 


Mikael Johansson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards