Alla inlägg den 2 april 2012

Av Mikael Johansson - 2 april 2012 16:23

Jag vet inte vad det är med killarna som håller på att jaga andrapass hela tiden, jovisst jag förstår syftet för de vet att det finns alldeles för många sportchefer som jagar spelare via eliteprospect men ändå, det är ju pinsamt. Jag hörde att en spelare gjorde anspråk på ett andrapass när målgöraren satte en från egen tekning och ja ni vet vem jag menar, pinsamt är det.


I helgen så avgjordes SM finalerna i J18 och J20. Rögle vann för J18 och Linköping för J20, var det några sportchefer o kikade in lite guldkorn då? Ja, KRIF:s Sportchef var självklart där men annars vad det nog tunnsått. På tal om J18 och Rögle så har de en en back som är född -95 och som är störtskön, det gå inte att inte tycka bra om den killen och han kallas Zlatan. Han spelade med 95 landslaget i en turnering i Finland och jag fick lyssna på ett underbart samtal mellan far och son. Samtalet gick typ såhär:


Zlatan: tjena vi lirade mot ryssarna idag

Far: Ok, hur gick det

Zlatan: Det gick bra och jag gjorde mål

Far:va skoj

Zlatan:sjääälvmål och sedan värsta asgarvet


Om man är 16 år och kan hantera ett självmål med den självironin istället för att bryta ihop då kommer man gå långt, nu har killen tagit sitt första SM Guld och jag har på känn att det inte är det sista, vet i tusan om han andrapass jägaren inte varit ute efter ett ass där också :)


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 2 april 2012 06:32

På onsdag så har KHK första matchbollen av två att ta sig till allsvenska och just nu orkar man inte ens tänka på denna nervdallrande tillställning så man får hänga upp det på lite roligheter. Jag tror det kommer 2.000 personer till arenan för att på plats se denna avgörande match och visst vore det lite häftigt om vi var fler på plats i Karlskrona än de är i Sundsvall där matchen spelas.


Efter matchen igår så var jag i Wip:en och lyssnade på Kempe och han var självklart nöjd med matchen och lyfte självklart fram laginsatsen sedan fick han frågan om läget framåt och här stack Kempe ut!!! Haha nej jag bara skojar, det är de vanliga förberedelserna som gäller, nästa byte som gäller, det är vår egen prestation som gäller osv. osv och varför skall man ändra på ett vinnande koncept  .


Jag hörde att OIK hade hängt upp löpsedlar i sitt omklädningsrum där det stod att KHK möter Djurgården och jag förstår ännu inte om de gjorde det för att få lite extra tändvätska eller om det var för att man var avundsjuka men de glömde i alla fall inte kvar "matchplanen" i omklädningsrummet i år eller de hade kanske ingen igår OOOoooops :)


Leks..., Mal...., Djurg..., Södert....., Öreb....., Väster..... jaja vi får väl se.


Ha det


Mikael Johansson 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards