Alla inlägg den 23 april 2012

Av Mikael Johansson - 23 april 2012 14:50

Det finns många som tycker om hockeyn och det spekuleras om antal spelare i trupper, vilka skall få va kvar och vilka nya skall in och detta tycker jag bara är så skönt.


Jag vet att många inom olika klubbarna tycker att detta är jobbigt och att man nästan sänder signalerna "varför lägger du dig i" men va tusan detta bygger på en massa engagemang och inget annat. Hockey är Rock`n Roll och något som berör och det kan behövas för att betala löner och ungdomssatsningar.


Själv brukar jag bara skriva lite om saker som hänt för jag gör det lätt för mig men visst finns det några "hemma snickrande sportchefer" som gillar att kika på tabeller, statistik och liknande. För en tid sedan fick jag en "nyförvärvslista" med möjliga Allsvenska värvningar (alltså inte Foppa osv) skickad till mig med frågan - vad tycker du om de här? Svaret var snabbt och enkelt, jag har inte sett mer än Åhsberg och han är en bra allsvensk spelare och de andra har jag inte sett så jag har ingen aning.


Listan på de fem namnen såg ut så här: Mark Santorelli, Matt Fornataro, Jordan Smotherman, Daniel Åhsberg och Michael Vernace. TAIF har signat tre av de fem spelarna så lite koll hade han allt eller kan det va så att TAIF har noll koll  .


Alla de diskussioner, tankar, ideer är det som gör hockeyn unik nere i Blekinge och jag tycker att de klubbar som lyckas med att hitta möjligheterna i detta och tjänar pengar på det är vinnarna men jag kan själv även förstå "pressen" att varje dag gå till ett jobb som tusentals människor tycker till om hela tiden men det är ju faktiskt det som ger förutsättningingarna för hela grejen.


Ha det



Mikael Johansson 

Av Mikael Johansson - 23 april 2012 06:31

Badminton EM fick en svensk silvermedalgör i Hurskainen och han va grym, en riktig kämpe som överträffade sig själv, däremot så förväntade sig Badmintongeneralen Bengt 15.000 i publiken och det kom 5.000 - 6.000 st, synd är det för så ofta får vi inte se live idrott i Karlskrona på så hög nivå.


Mjällby slår Djurgården med 4-3 inför 3.022 stycken i publiken, jag vet inte varför det inte kommer fler till Strandvallen om det beror på priset eller arrangemanget för nu vinner ju ändå MAIF igen. Jag hoppas att det tar sig men samtidigt så gör Kalmar FF sin sämsta publiksiffra sedan Guldfågeln Arena öppnades med 5007 st i publiken, tur att det snart är ett mästerskap som kan sätta lite fart på grejerna.


Sedinarnas Vancouver åkte ur stanley Cup Spelet och det känns fullt möjligt att de kommer till VM, tänk en kedja med Sedin, Sedin, Zetterberg det hade varit något det.


När det gäller SIlly Season så ser det ut som att det blir en bra vecka, skall bli skoj och se om KHK väljer att ge någon/några spelare ett try - Out kontrakt? 


Idag bär det sedan till Öland och Mörbylånga kommun, fint område.


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards