Alla inlägg den 18 april 2012

Av Mikael Johansson - 18 april 2012 14:52

OIK verkar få ihop till en riktigt spännande Cup på försäsongen med Malmö Redhawks, OIK och nu skall visst även den f.d derbykollegan Karlskrona va med, jag tror nog att de kommer få med ytterligare ett allsvenskt lag så det blir nog riktigt bra.


Skoog har sedan fått till det med en ny målvakt från Slovenien vid namn Matija Pintaric, Simon brukar ha koll på grejorna så jag tror han kommer va ett riktigt bra tillskott. Enligt OIKbloggen så spelar han B-VM just nu.


Sölvesborg IK har ju hamnat i riktig mediaskugga trots att de gjort en kanonsäsong och tagit sig upp till division 2 och om nu Kristianstad, Olofström och Mörrum kan se detta som ett gemensamt utvecklingslag eller vad man skall kalla det så kan det bli riktigt bra, enligt Blekingesporten så startar man nu även upp ett J 18 lag vilket är riktigt positivt. Blekingehockeyn är glödhet och utvecklas hela tiden :)


Höll på att tappa bort frugans födelsedag idag men jag tror att jag lyckas rädda upp det men självklart kostar det :) vissa styrda samtal i veckan ter sig helt plötsligt i en annan dager och nu fattar t o m jag, puuuh, ibland lever man "on the edge".


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 18 april 2012 07:31

Var ute och kikade lite på Badmintonen igår kväll och hann se första set när Emilie Lennartsson och Wengberg lirade och gode gud va det går undan, de va tokladdade och vann setet lätt med 21-10 och vann visst sedan andra set med 21-13 när en annan satt framför TV:n och såg Skellefteå-Brynäs. Det som inte är bra med Badminton EM är publiksiffran för tar man bort spelare, ledare och funktionärer så var vi inte över 75 personer som var där, konstigt.


Tim Brithen är ju ny tränare i OIK och han har direkt satt ribban för storfavoriten i Div 1 F och det är att bli bättre än säsongen som gick, känns inte som en konstig målsättning alls men ribban är satt och jag kan tänka mig att Björklöven och Hästen vill ha ett ord med i det racet.


Kempe säger att tvillingarna har högre ambitioner än att lira i KHK, när man läser det så känns det som en passning och att det finns lite spänning i det där svaret så man kan väl i alla fall se framemot en spännande återkomst när storlaget Karlskoga kommer till Telenor Arena.


Brynäs fortsatte igår att fira och guldhjälmarna fick packas ner igen, jag håller inte på något av lagen men jag måste säga att man gillar scenariot som Skellefteå har. Att ha chansen att som första lag vända ett 3-0 läge i en SM Final serie måste va en riktigt bra morot.


Sean Avery? Enligt Kempe är det ett rykte tagit i luften och det känns verkligen att det är så men visst det satte KHK i aftonbladet.se om det finns ett värde med det? Lite skoj kan jag tycka att det var i alla fall, lite som när man tänkte på det omöjliga att Djurgården skulle spela tävlingsmatch mot Karlsrona HK men nu är vi där. 


GOIS fortsätter att fylla på och Hedman, Hansson förlänger.


Fick även en liten diskussion med OS Generalen Glenn Östh igår, en klok man med bråda dagar inför OS i London, skall bli skoj att följa när OS truppen skall fyllas på med de sista platserna.


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards