Alla inlägg den 12 april 2012

Av Mikael Johansson - 12 april 2012 18:16

Malmö Redhawks hotar Stenbeck i Sydnytt och säger att Stenbeck vet inte vilka han bråkar med, måste säga att jag gillar stilen att inte vika ner sig och man kommer nog få en massiv uppbackning från supporters och sponsorer men är inte skurkarna i denna soppa Nyman och den avhoppade VD:n? Stenbeck har ju ändå betalat en jäkla massa pengar till höger och vänster vilket ju är konstigt i och för sig men de som styrt (VD och Sportchef) har ju faktiskt lurat sin förening, otroligt.


Jag tror sedan att det inom en inte alltför lång tidshorisont kommer bli lite rockader i Blekingehockeyn men återkommer med det och nej, nej det gäller inte Kluft.


Va ute o gick 4 hål golf och luftade Julle lite och tror du inte han går fem slag bättre än hcp 36 på 4 hålvilket innebär att han spelar som en 16 hcp och då var det andra gången han lirade golf på bana och rangen har han inte hittat än, snart dags att börja med lite psyksnack så inte det där skena iväg :) Själv har jag nog aldrig slått så brett, spännade man få se nya platser hela tiden.


I chansarnas BK (Silly Season) har det inte hänt någonting, tjatet om att ha en sportchef eller inte verkar inte vara en fråga som känns viktig i KHK eftersom man inte säger hur man tänker och i KRIF är det nog en ny tränare som först behöver komma för att få dit nya spelare. I OIK jobbas det säkert febrilt men inget nytt under dagen.


Jo så var det kosläppet i Kallinge, det är inte alls som när fruarna skall gå på krogen, jag lovar, hoppas det räcker så :)


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 12 april 2012 11:02

Sveriges bäste hockeyspelare någonsin tog flyget ner till Kallinge i morse, kanske har vi en ny Icebreakers match på gång eller skulle han bara kika på det fina vädret vad vet jag? Men lite skoj är det, när den killen stegar in i ett rum tar han bara över allt, trots att han inte vill men stort är det, det kallas väl karisma, respekt eller så är det vi andra som bara är tokiga hockeynörda.


Såg "reklam" i Kallinge om att Kosläppet är på gång igen och en rolig kompis som jag pratade med sa helt plötsligt - är inte det när fruarna går på krogen med jobbet? I samma andetag sa han dock säg för tusan inte det. Jag hoppas att det är OK att jag skriver det här då  .


KRIF är visst nerringda av tränare som vill axla Klufts flytt så visst har man satt sig på Sveriges hockeykarta inget snack om det och de verkar ha en mycket spännande marknadsgrupp på gång så vi får väl se vad som händer.


Idag blir det lunch utifrån en vinst i KHK:s hockeyquiz i Sunes hörna där jag förlorade, blir för krångligt att förklara men gratis lunch blir det, tack Sunes hörna.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 12 april 2012 07:27

Malmö redhawks Sportchef måste slagit någonting av världsrekord i att göra bort sig, undra vad han skall göra framåt? Ingenting inom hockey kan jag tänka mig i alla fall. Han har ju jobbat nära agenten Tomas Sjögren och det känns ju som att han har haft Nyman i sin hand, här har det rullat kulor. 


Nu kommer det hålla på att spekuleras var Kluft kommer hamna och buden verkar vara många, några säger KHK andra AIK, jag har inte en aning men om det står mellan dom klubbarna så måste jag säga att han är den lyckligaste mannen i världen, tänk att få välja mellan två av Sveriges ja jag kan sträcka mig till hockeyvärldens bästa klubbar  .


Jag kan tänka mig att KRIF nu jobbar på högvarv med att fixa till den nya truppen och en ny ledarstab i båset men jag tror de har bra förutsättningar för de har blivit Sveriges nya "talangfabrik" där man ser det som ett mycket bra steg att passera innan man tar nästa steg in i eliten. Kommer krävas mycket framåt men jag tror man lyckas.


Igår tränade man lite golf på kvällen och det kändes en del inte så mycket för golfens skull men Miros utfalls steg kändes i varje slag, nu på morgonen slapp jag faktiskt rulla ur sängen, det går att rätt håll alltså :)


Ha det


Mikael Johansson 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards