Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Mikael Johansson - 12 maj 2012 20:56

Va och såg Mjällby AIF spela mot Kalmar FF idag och det var första gången jag såg MAIF för säsongen och jag blev faktiskt imponerad, Mjällby dominerade hela matchen och man löste många situationen på ett kreativt sätt med några snabba passningar som innebar att när 4.e passet satt så kunde man sticka lite mer på djupet och skapa en farlighet. NR 7 DOMINIQUE KIVUVU var riktigt bra och dominerade mittfältet så att FF legenden Henrik Rydströmfick byta i halvlek för han mäktade inte med att ta kampen mot Kivuvu. Riktigt bra Mjällby,


Jag hade sedan ett snack med SKarpsvärd och jag sa att vet i fanken om inte KHK har 9 poäng efter de tre första matcherma och han bara skrattade men sedan målade han in sig i ett hörn och sa - Om KHK har 9 poäng efter 3 matcher så skall jag gå iklädd enbart kalsonger från Arenan ut till Hasslö, haha det hade ju varit underbart, bägge sakerna alltså, 9 poäng och Skarpen i filsen, tänk om det är kallt då behöver han nog knappt filsen på, vilken syn det hade varit och definitivt barnförbjudet :)


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 12 maj 2012 12:45

Sällan har man väl sett en sådan sågning av en spelare som den som Calle Höök gör när det gäller Henke Sirbäck och jag är väldigt kluven i detta, jag gillar öppenhet och att man säger vad man tycker och här visar ju klubben klart sin inställning angående Sirbäck men sedan så sågar man ju en kille längs med fotknölarna och den klubb som nu känner "kanon, honom vill vi ha" finns nog inte men samtidigt så tror jag att det som sker kommer att ta Henke framåt i sin hockeykarriär för sårade, hungriga vargar jagar bäst. Han kan nu gå till vilken klubba som vill ha han oavsett serie och det skall bli spännande att se var han hamnar, mitt tips är Troja men vi vet nog snart svaret. Jag hoppas sedan att Henke få ge sin syn på saken för myntet har alltid två sidor.


Hade lite kontakt med Kluft igår och det verkar som det pågått ett ganska så avancerat spel i kulisserna när det gäller spelare men om jag känner den mannen rätt så tränar nu Vita Hästen hårdare än någonsin och skapar ett lag som kommer stå sig starka i konkurrensen om de Allsvenska platserna så det kommer bli en riktigt spännande säsong att följa.


Idag blir det till att kika på Kalmar FF mot Mjällby, det skall bli riktigt skoj och se vilka som vill vinna mest, vore roligt om man fick se Dahla lira idag för förra gången det var match mellan lagen i Kalmar så vände han själv på matchbilden, som sagt, spännande skall det bli.


Visste du........


Världens högsta hotell finns i Dubai


Det är ett riktigt skrytbygge som JW Marriott Marquis just nu uppför i Dubai. När hela hotellbyggnaden är färdig ska den bestå av två torn, båda 355 meter höga, som tillsammans innehåller 1 608 hotellrum.

De riktigt lyxiga presidentsviterna hittas på våningarna 70 och 71 för att få bra utsikt.


Ha det


Mikael Johansson

Ovido - Quiz & Flashcards