Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Mikael Johansson - 11 maj 2012 20:39

Pöllenen åker hem till Finland i över 2 månader??? Om detta stämmer så fattar jag ingenting, jag måste säga att jag är en fan av Kempe och det beroende på att han satte ner foten i föreningen och sa, i den här föreningen tränar vi, vi gör det varje dag och det finns inga undantag, han tog först bort Brasar eftersom han inte kunde garantera att han kunde va med hela sommaren och visst vad det tandgnissel kring det men Kempe förklarade att skall vi lyckas så håller det inte utan man måste gå All In och han hade rätt.


Nästa år var det Simon Skoog som enligt sitt kontrakt skulle va på plats 2 ggr i veckan, Kempe sa, det håller inte ska vi gå upp så är det varje dag som gäller och vi går All In, det finns inget annat och han hade rätt. Samma visa med Fahla och Kempe hade rätt.


Att man nu gör undantag, om så är fallet förstår jag inte överhuvudtaget, jag är övertygad att Pöllenen kommer träna men kommer han tävla varje dag, kommer han varje minut ha en Zalar i hälarna som kramar ut det sista? Jag tror inte det, det här är proffs vi pratar om och då bestämmer Klubben/Sportchefen/tränaren och inte spelaren, för min del är det är det tränarens väg eller ingen väg alls, jag hoppas att inte Pöllenen kommer va iväg från staden i över 2 månader för då är mycket av det som byggts upp borta.


Patrik Kluft kammade noll bland spelarna i KRIF och jag vet inte vad det beror på men man kan konstatera att Sportchefen Micke Johansson har bra koll på sina spelare, jag vet i tusan om inte föreningen kommer bjuda med honom på Idrottsgalan nästa gång om man blir årets lag igen :)


Ta vara på livet ja, igår var jag på väg hem från Göteborg och var tionde bilen efter att en krock skett med dödlig utgång och när jag satt i kön som uppstod så fick man tankar om att ena sekunden så är allt som vanligt och sedan helt plötsligt så är det bara slut, lite djupt kanske men det va en mindre rolig upplevelse kan jag säga och man kan inte annat säga än ta vara på livet.


Visste du att............


Finska Wartsila har byggt världens största och mest kraftfulla motor. Diesel-motorn är lika hög som ett fyrvåningshus och har en effekt på sanslösa 109 000 hästar och ett vrid på smått ofattbara 7 600 000 Nm. 


Motorn är en common-rail-diesel på 1 820 liter med 14 cylindrar. En såpass stor motor kräver givetvis en hel del soppa, och den sörplar i sig 271.32 liter, per minut. Den väger 2 300 ton och mäter 13,4 meter i höjd och 27,4 meter i längd.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 11 maj 2012 06:46

Säsongskortsgeneralen i KHK Leif Ottosson rapporterar att det nu är 323 st säsongskort sålda och det känns som om det börjar ta sig :) tänk om det blir över 2.100 st det vore ju en fantastisk succe. Pratade med ett Leksand fan igår och han undrade vad tusan KHK va för bonnalag så man va ju tvungen och va lite tuff tillbaka så jag frågade vilken serie hans lag spelade i, måste säga att man är inte så tuff längre om man inte kommer på något bättre.


Det spekuleras en hel del på stadens gator när det gäller Sibbes vara eller icke vara i KHK och jag vet inte om det ligger något i om han har en annan plan eller om han kommer va kvar, det ryktas om Hästen men det har visst Kluft sagt att det inte är aktuellt, vi får alltså se vad som händer i frågan om vi får se Sibbe i KHK eller inte nästa säsong men som sagt, ingen rök utan eld.


Har ni tänkt på hur öppen med sitt tänk och information Johan Garpenlöv, Tre Kronors General manager är, ett föredöme att ta efter tycker jag, han gör verkligen sporten mer intressant och ser till att vi fans blir engagerade i laget, något att ta efter kanske?


Handbollen är het i Kristianstad och nu spelar man SM Final i Malmö i helgen, men tyvärr smittar inte handbollsyran av sig, jag såg en publikbild från Kristianstad från ståplatsläktaren och inte ett fans var under 55 år, där har man lite att jobba med om inte sporten skall dö ut :)


Visste du att.........


Världens snabbaste motorcykel hade en topphastighet på 599,5 km, det hade ju inneburit att jag skulle kunnat kört under timmen från Smögen till Karlskrona igår kväll, hade varit kanon.


Just det, i Smögen träffade jag ett teknikgeni som heter Milos Stankovic och är från Serbien, han har gjort ett antal riktigt häftiga innovationer inom ECO Energy, ibland fattar man att man inte fattar någonting, inte så konstigt kanske men väldigt väldigt intressant va det.


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards