Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Pöllenen, Kluft och ta vara på livet

Av Mikael Johansson - 11 maj 2012 20:39

Pöllenen åker hem till Finland i över 2 månader??? Om detta stämmer så fattar jag ingenting, jag måste säga att jag är en fan av Kempe och det beroende på att han satte ner foten i föreningen och sa, i den här föreningen tränar vi, vi gör det varje dag och det finns inga undantag, han tog först bort Brasar eftersom han inte kunde garantera att han kunde va med hela sommaren och visst vad det tandgnissel kring det men Kempe förklarade att skall vi lyckas så håller det inte utan man måste gå All In och han hade rätt.


Nästa år var det Simon Skoog som enligt sitt kontrakt skulle va på plats 2 ggr i veckan, Kempe sa, det håller inte ska vi gå upp så är det varje dag som gäller och vi går All In, det finns inget annat och han hade rätt. Samma visa med Fahla och Kempe hade rätt.


Att man nu gör undantag, om så är fallet förstår jag inte överhuvudtaget, jag är övertygad att Pöllenen kommer träna men kommer han tävla varje dag, kommer han varje minut ha en Zalar i hälarna som kramar ut det sista? Jag tror inte det, det här är proffs vi pratar om och då bestämmer Klubben/Sportchefen/tränaren och inte spelaren, för min del är det är det tränarens väg eller ingen väg alls, jag hoppas att inte Pöllenen kommer va iväg från staden i över 2 månader för då är mycket av det som byggts upp borta.


Patrik Kluft kammade noll bland spelarna i KRIF och jag vet inte vad det beror på men man kan konstatera att Sportchefen Micke Johansson har bra koll på sina spelare, jag vet i tusan om inte föreningen kommer bjuda med honom på Idrottsgalan nästa gång om man blir årets lag igen :)


Ta vara på livet ja, igår var jag på väg hem från Göteborg och var tionde bilen efter att en krock skett med dödlig utgång och när jag satt i kön som uppstod så fick man tankar om att ena sekunden så är allt som vanligt och sedan helt plötsligt så är det bara slut, lite djupt kanske men det va en mindre rolig upplevelse kan jag säga och man kan inte annat säga än ta vara på livet.


Visste du att............


Finska Wartsila har byggt världens största och mest kraftfulla motor. Diesel-motorn är lika hög som ett fyrvåningshus och har en effekt på sanslösa 109 000 hästar och ett vrid på smått ofattbara 7 600 000 Nm. 


Motorn är en common-rail-diesel på 1 820 liter med 14 cylindrar. En såpass stor motor kräver givetvis en hel del soppa, och den sörplar i sig 271.32 liter, per minut. Den väger 2 300 ton och mäter 13,4 meter i höjd och 27,4 meter i längd.


Ha det


Mikael Johansson

 
 
Ingen bild

Autobot

11 maj 2012 23:12

Olyckligheter i familjen på hemmaplan gör att Pöllänen fått "fripass" att åka hem ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Johansson - 1 juni 2012 13:21

Från och med nu hittar du Beaver Blogg på:   http://www.karlskronakanalen.se/blogg/Mikael%20Johansson   och här har du senaste inlägget, vi syns på karlskronakanalen.se   http://karlskronakanalen.se/content/fotbollsklubben-karlskrona-hass...

Av Mikael Johansson - 1 juni 2012 08:22

Satt i bilen rätt mycket igår o då blir man lätt en telefonmarodör och ringer o ringer men samtidigt så hinner man ju lägga en tanke på det ena och andra och efter ett samtal med en riktigt hängiven KHK:are tänkte jag att nu måste det bli lite roligt...

Av Mikael Johansson - 30 maj 2012 10:45

Man kan inte annat säga att det blir lite drag när KHK gör någonting men där emot kommer det nog bli ett lugnt årsmöte, visst resultatet ligger på 240.000 kr vilket i och för sig många division 1 föreningar hade jublat åt men samtidigt så handlar det...

Av Mikael Johansson - 29 maj 2012 10:42

OK, OK, OK och OK här skriver man i bloggen innan att det inte händer något i KHK och så levererar man både en ny föreslagen ordförande och en ny klubbchef, det kan man väl ändå kalla att man lägger lite ved på elden kring snacket om KHK.   Marti...

Av Mikael Johansson - 29 maj 2012 07:05

Nu är handbollsklubbarna i Karlskrona, IFK och Hästö igång och tjafsar igen i och med att 10 stycken juniorer tar steget från Hästö till IFK och det verkar som om ledarna i bägge lagen har härdsmälta eftersom de visst aldrig lyckas göra gemensam sak ...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards