Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Mikael Johansson - 28 maj 2012 21:30

Då fick man sig en golfmatch mot KHK:s stjärnsäljare Andre Sandberg igen, det var stenhårt men än en gång lyckades jag slå 5 HCP spelaren och vann alltså ännu en lunch. Eftersom det nu blivit flera stycken (2) så undrar jag om det håller på att bli skattepliktigt, måste ta reda på detta för annars få jag ju ge Andre en match, jag tror jag få se hur jag gör nästa gång vi spelar men vinner Andre så är det av skattetekniska skäl, bara så ni vet.


På vilken plats kommer KHK i Allsvenskan? Självklart är detta intressant och är jag lika bra på att tippa på detta som Oliver är på att sätta V 75 så är dessa gissningar inget värda men på de två sista platserna sätter jag Borås och Troja och återkommer med platserna ovanför. Det skulle ju innebära att min tabell just nu ser ut enligt följande:


1. Leksand IF

2. Örebro

3. Djurgården IF

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13. Troja

14. Borås


Kommer Kristianstad att vara giftiga i år eller bara ramla ihop som de gjorde förra säsongen? Kommer vi få höra det där seiyyreleeiiidare igen i en hall nära Karlskrona? Jag tror att KIK kommer bli livsfarliga men det som kommer avgöra är om Jens Svensson kommer ha motivationen eller va lika trött som han var i Allettan förra året. Det finns ingen spelare som är så viktig för sitt lag så hur det kommer att gå är alltså upp till Jens.


Visste du att...


Mainecoonkatten Stewie är 123,2 centimeter lång från näsa till svans. Därmed är han också officiellt världens längsta kisse.


 

Ha det


Mikael Johansson


Av Mikael Johansson - 28 maj 2012 15:36

I och med att Brasar numera spelar i Möruum GOIS så har alla spelare (100%) i KRIF magrutorna i ordning, en riktig hunk är Ilestedt som numera kan ses göra sit-ups lite var stans i Ronneby. Han skall enligt uppgift inte va nöjd med formen men han har ju fram till September innan serien börjar så än finns ju möjligheten att deffa lite.


 


Jimmy Jensen är ju en av Lyckeby GoIF:s trotjänare och lite av en pappa i laget (jag tror inte att det är så på riktigt) men han har en unik egenskap som säkert kan ta Lyckeby GoIF till tvåan, Jimmy har aldrig missat en bortamatch, det är en vass egenskap som inte många har.


Jag fick några ord med Pierre Nilsson och det märks att de är taggade i KAIF samtidigt så visar situationen i klubben hur viktigt det kommer va att lyckas med den nya satsningen på fotbollen och jag hoppas verkligen att man lyckas men det kommer krävas att många har förmågan att börja på något nytt och lämna det andra bakom sig det är en stor utmaning men oj så spännande.


Undra om Örlogsstaden HK:s talang Calle Stenbäck har magrutorna i ordning? Jag tror nog att även han vill jobba på det, tur att den serien startar i November :)


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 28 maj 2012 06:12

Commander Crowe och en skånsk ägare som heter Calle verkade ganska så nöjda efter vinsten i Elitloppet och stämningen var på topp. Hörde att det liknade C-läktaren på Telenor Arena bara det att det inte va OIK eller KRIF som åkte i cirklar utan istället var det ett gäng hästar, lite mer som det där Norrköpngslaget.


Loreen ja, hon är ju bokad till Hasslöfestivalen och det måste man väl ändå säga att det var en hyfsad bokning av Paraply-gänget. Nu hade jag ju tänkt att göra debuten därute så då får man alltså lyssna på schlager, blir nog bra.


Har kikat lite på www.krif-hockey.net de har nu tänkt trycka upp tröjor med nyförvärvet Gibbs på, tror faktiskt att man kan ta den tröjan och skrämma små barn med. Kan fortfarande inte släppa det där med Bäcklin och Gibbs i samma lag, lite Guns for hire är det allt. Undra om Norrman i OIK kommer våga att utmana eller inte


Idag fyller sedan Roger Ekstrand 49 år, efter tennisen igår kunde man inte tro att den killen nästa år vid denna tiden är 50 år, han är i grym form just nu och det krampade bara en gång, bra jobbat....


Visste du att......


Vilka som vunnit Världens starkaste man? Här har du namnen, -92 va ett bra år.



Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards