Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Mikael Johansson - 2 mars 2012 19:49

Efter att ha slagit vad med en arbetskompis att han skulle ta sig ner under 80 kg och jag samtidigt skulle ta mig ner under 0,1 ton innan midsommar så börjar man ju smida planer., Självklart sa man att vi börjar på måndag för att genast bege sig till sportaffären för att köpa nya löparskor och ta sig upp till elljusspåret i Bastasjö för att få till 3 pass innan min arbetskompis börjar sin resa.


Enligt uppgift  skall spåret vara 2,2 km och då tänkte jag att två varv blir väl bra att börja med innan man på måndag kan börja med miiiilen. Men gode gud vad lurad man blev, det visade sig att kommunen hade byggt ut eljusspåret med 3,2 km vilket ju måste va en av de dummaste investeringar som gjorts när vi just nu diskuterar om att pengarna skall räcka till skolan och sedan har vi ju äldreomsorgen och inte minst bevarandet av Wämöhallen som gick i stöpet, tänk om vi haft en isyta till vad det hade hjälpt till.


Nej det är dags att vi medborgare säger till och säger stopp för inte nog med det för jag råkade ut för samma sak för två år sedan när jag då skulle jogga i Ekebacken och även då hade en förlängning av banan skett. Jag säger bara skandal, satsa pengarna på skolan istället.


Hur jag kom fram till just att de förlängt med 3.2 km berodde på att när jag var 20 år skulle man ju alltid springa i 4 minuterstempo om man sprang över 3 km och nu tog denna runda 30 min 30 sek vilket alltså innebar att jag sprang 7.6 km istället för 4.4 km konstigare än så är det inte.


Ha det


Mikael Johansson 

Av Mikael Johansson - 2 mars 2012 14:11

Var på ännu en mycket bra sponsorlunch som KHK anordnar och fick höra lite hur Jimmie och Elofsson såg på matchen och vad dom tror skall hända i morgon och man kan väl sammanfattningsvis säga att de var inte nöjda med att dom fuskade lite under en stund i andra perioden men att dom jobbade sig in i matchen igen och gjorde det som bäst när det gällde som mest och det är ju en styrka. De trodde sedan att det blir tufft och att Östersund kommer att köra ordentligt i morgon så det gäller att hålla sig till planen och va kalla.


Själv tycker jag att KHK är ett bättre lag och skall vinna ganska så klart. Något som förvånade under dagens lunchpass var att inte Leinonen  var med på is och man hoppas att det var en försiktighetsåtgärd för utan Timo Leinonen skulle det allt bli en ”spännande” uppgörelse. Där kan man verkligen säga att KHK:s lagbygge är sårbart om det skulle hända något men det var nog bara lite extra vila som behövdes.


En annan hjälte var även han med på lunchen och det var Kung Sune, han hade precis en timme innan det var dags att äta tagits sig från Östersund till Karlskrona och han sa att det var lika bra att åka ut direkt för han skulle ju göra lite inför matchen, haha han är en sköning och en supporter utöver det vanliga.

I morgon smäller det för länslagen igen…….


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards