Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Mikael Johansson - 9 mars 2012 07:02

Du får passa dig som satan sjunger Veronica Maggio och det gäller i allra högsta grad när det gäller att ta onödiga utvisningar i viktiga Play Off hockeymatcher. Vad är då onödiga utvisningar? Jag har bestämt mig för att inte köra en massa intervjuer på denna blogg för det blir så kluddigt att jaga folk så jag ringde upp mig själv för att få höra lite i ämnet utvisningar.


Vi börjar med den onödiga utvisningen - den sker nästan alltid i anfallszonen och består av tripping, holding, eller något liknande och är otroligt energidödande för ett lag, det finns inget bra med den utan den är bara jobbig. Det finns dock en slags utvisningar som är OK i anfallszonen och det är om du kör över en fantastisk målvakt, startar en fight med motståndarnas bäste spelare och får med dig honom i ett matchstraff eller om du checkar sönder en back alldeles för tufft och det ger energi till laget det är det enda som är OK.


Den tråkiga utvisningen - Det är den där utvisningen som inte var meningen utan man råkar screena bort en motståndare lite för mycket, någon råkar trampa på klubban och det blir tripping eller liknande ja ni vet det är den där utvisningen då hela världen är orättvis.


Den nödvändiga utvisningen -  Det är den utvisningen då någon får en öppen målchans och då är allt tillåtet och då menar jag precis allt för pucken skall inte in i mål. Den sker även när motståndarna kör över ens målvakt för han är helig, sker det flera gånger så vet man att då har inte laget markerat tillräckligt i serien innan för ingen skall tycka att det är värt det, så är det. Sedan finns den där utvisningen som visar att man står upp för varandra och som ger signalen om du ger dig på någon av oss så får du tio gånger tillbaks, den behöver inte komma i samma match utan den kan man ruva på ett tag men måltavlan skall alltid varje minut på isen veta att den kan komma och beroende på vad man gjort kan den va riktigt otäck.


Själv så hade jag den gamle Canadensaren Des Moroney som tränare i många år och där kan jag säga att den som inte gjorde allt för att förhindra ett mål fick veta det direkt genom att få f##king, f##king, f##king, f##king, f##king, f##kingf##kingf##kingf##kingf##king sagt på ett sätt till sig att nästa gång blev det inte mål. Det gällde även om det blev en utvisning i anfallszon som inte va OK. Des var precis galet underbar som tränare men otydlig var han inte, det lovar jag att han inte va, även om du inte bokstavligen förstod ett endaste ord vad han sa när han var igång som värst så missade man absolut inte andemeningen .


Haha - en god vän till mig heter Jerker Spjuth och Des hade så roligt åt hans förnamn, det var många gånger han han skrattade och sa - huuuuuor kaaan eeeen parents ggee siiitt baurn naemet Jerk-off :)


Jaja, så är det nu börjar det dra ihop sig.


Ha det


Mikael Johansson

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards