Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Mikael Johansson - 15 mars 2012 23:16

Självklart har KHK fått en smakstart på kvalserien men nu startar derbyserien då OIK och sedan KRIF står för motståndet. Det viktiga är att fortsätta på den inslagna vägen och när jag ser en kedja som Ruiz, Emil Larsson och Wallmark jobba så stenhårt så förstår jag att det är svårt för någon att inte ge allt för då får man skämmas.


KHK verkar fruktansvärt fräscha och här tror jag att KHK har spelat sina kort helt rätt, man har innan tränat stenhårt och fystränare Zalar har lyckats pricka in formen så att den är som bäst när det gäller som mest, här tror jag faktiskt att KHK har en grym resurs och Miro är van att se till att man är som bäst under en viss period. Gutt.


KRIF och OIK förlorar och själv trodde jag att Asplöven skulle få det svårt men KRIF lyckas inte riktigt hålla ihop det och OIK får storstryk vilket var ganska så väntat för Borås var pressat att studsa tillbaks direkt. Jag tror vi får se ett helt annat OIK på lördag.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 15 mars 2012 10:02

Pratade lite med Julle igår och frågade vad han tyckte hade hänt i laget i och med vinsterna mot Hästen och Borås och svaret var att vi känns starka och stabila. Vi har kört hårt med fysen och är i bra form sen vet vi hur vi skall spela för att vinna och då blir allt så mycket enklare, vi tror verkligen på det vi gör.


Ja det kommer bli en helt annan matchbild idag mot Sundsvall det är jag helt övertygad om och det kommer bli stentufft. Sundsvall har ett bra lag och de kommer kriga om varje centimeter men det är jag övertygad om att KHK också kommer göra och i slutändan kommer man stå som segrare. Mitt tips är 4-2 och sista i öppen kasse.


Asplöven - KRIF kommer bli en tuff match där jag tror att KRIF kommer ta hem tre poäng och överraska Haparandalaget med sin skridskoåkning och offensiv. 2-5 till KRIF är tipset.


OIK-Borås, här är det mer ovisst tycker jag. Hade inte KHK vunnit stort uppe i Borås så hade jag trott på OIK seger men jag tror att Boråsarna känner en stor revanschlust och att det detta kommer vara avgörande men vi vet alla att man kan aldrig räkna bort Simon Skoogs OIK. Slutresultat 3-5 till Borås.


Ja nu kan man bara vänta in dagens matcher och man kommer väl även med viss spänning följa matcherna i kampen om Elitserieplatserna, Örebro - Leksand, Karlskroga - Timrå, Djurgården - Rögle, Malmö - nej just de :)


Ha det


Mikael Johansson


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards