Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Mikael Johansson - 13 mars 2012 22:18

Först måste jag bara vara lite så där bror duktig och visa vad jag skrev inför Vita Hästen " Själv säger jag så här - jag går hellre in i en matchserie mot Vita Hästen med Kempes spel än att gå ut o kör så det ryker, nu skall det visa sig vilka som är det bästa laget och vilka som viker ner sig."


Det visade sig att Kempes spel funkade mot Hästen och det visade sig att Kempes spel även höll mot Borås. Visst det är bara första matchen som är spelad och Borås läckte oroväckande i denna matchen men har man slagit Leksand, Örebro och Malmö så kommer de säkert visa andra tag framåt när de nu har förstått "den hårda vägen" att division 1 lagen är bra och hungriga. Om inte Borås visste det innan så vet dom det nu, kvalserien är en strid/krig varje match och det finns inga livlinor att ta till.


Jag tycker att det är många som gjorde det mycket bra idag men en sak är säker, Timo behöver vara där han är just nu.


KRIF förlorar i sudden mot OIK och som vanligt är det tufft och jämnt mellan lagen och denna gången var det OIK som drog längsta strået och det visade sig att PP blev avgörande.


Sundsvall slår Asplöven och det var väl ganska så väntat.


Jag tror sedan att alla hade varit nöjda med en pinne uppe i Borås så att åka därifrån med en 7-2 seger tror jag inte att ens den mest positive KHK:are hade tippat.


Nu är det bara att ladda för nästa drabbning mot Sundsvall på torsdag och vilken match vi kan vänta oss.


Ibland blir det bättre än förväntat, gööööööött det :)


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 13 mars 2012 16:15

Malmö tar sig inte vidare till kval mot elitserien och skyller på Fredrik Söderström????? Det visar faktiskt lite vad det är för tänk i den klubben. Fredrik som är en mediabegåvning och har visat att han även är en mycket bra tränare svarar helt enkelt så här :  När det gäller min roll tar jag ansvar för det som Oskarshamn presterar. Jag kan däremot inte i klä mig rollen som ansvarig för andra lags misslyckanden, det brukar lagen klara alldeles utmärkt själva. (Citat från hockeysverige.se) Ha ha snacka om att sparka in bollen i öppet mål.


Nej nu är det snart dags för Kvalserien till Allsvenskan att starta upp, kan man hoppas på att något annat lag förlorar stort så att det gynnar KHK mot Borås? Bara lite Malmö logik :)


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 13 mars 2012 06:36

Jag pratade lite med Nicklas Sjösvärd i söndags och frågade om KHK TV skulle sända matchen mot Borås men det var omöjligt sa han. Under måndagen så gjorde sedan Nicklas efter att ha arbetat flera timmar och förhandlat med VD:n för Hockeyallsvenskan det omöjliga möjligt vilket innebär nu att många KHK supportrar kan följa matchen via KHK TV istället för att sitta och va klistrade framför swehockey.se rapporteringen.


Mycket bra jobbat av alla involverade och detta är en ovärderlig service för oss supporters att man sedan kan se 9 stycken av KHK:s matcher, 8 av KHK TV och 1 av Asplöven TV gör ju att man verkligen kan följa kvalserien om man inte har möjligheten att vara på plats. Tänk när Internet även kommit till Olofström då kan det kanske i framtiden ges denna möjlighet även där för man gör väl ändå inte bedömningen att man väljer bort att se OIK-KHK på plats om man sänder via nätet? Goa är dom.


Ha det


Mikael Johansson 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards