Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Mikael Johansson - 6 mars 2012 09:24

På något vis är vi nu framme vid tidpunkten då det skall visa sig vem som har rätt. Är det sportgruppen med Kempe i spetsen eller är det belackarna som säger att KHK inte får ut allt av spelarna och att det finns ingen glädje, det är bara pengar (precis som man spelar gratis i andra lag), man har inget hjärta för klubben bla bla bla bla......


Själv säger jag så här - jag går hellre in i en matchserie mot Vita Hästen med Kempes spel än att gå ut o kör så det ryker, nu skall det visa sig vilka som är det bästa laget och vilka som viker ner sig. Inget snack om att det är två mycket bra lag som möts och att det är ovisst men poängkungarna finns i Hästen och de imponerar, Marcus Eriksson som gjorde 22 poäng på tretton matcher är absolut en kille som är mogen för större uppgifter än att lira i div 1.


I morgon smäller det och man ser redan framemot det.


Vi hörs


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 6 mars 2012 01:04

Jaja, det var absolut inte som förr utan jag tog en långpromenad och kikade in på jazzklubb vid centralen (ett glas vin) och på Engelen (ett glas vin) och lyssnade på lite live musik så det var ju en bättre kvällspromenad kan man ju säga  


Men samtidigt var det jäkligt trist, för inte långt ifrån Stureplan så ligger det med ca 100 meters mellanrum tre stycken uteliggare, töntig som man är frågar man han som ligger precis utanför "Thanks god its friday "skall du verkligen ligga här?


Svaret var självklart lika enkelt som uppenbart, ja om jag inte får ligga hemma hos dig. Fanken va ställd man blir, jag sa i alla fall att jag kan inte erbjuda husrum men jag kan bjuda på en burgare på MC Donalds o en kaffe och Jörgen som han hette hakade på, jag fick höra en livshistoria som var tragisk och fick förståelse för att det är små marginaler ibland.  Jag frågade om jag kunde göra något annat och Jörgen sa att det är nog så, tack för burgarn så blir det nya tag i morgon sa han och gick.


När jag gick därifrån så skämdes jag för det det första jag tänkte på när vi började prata var att nu rånar han nog mig, man är bra patetisk ibland och dömmer folk väldigt fort.


Ha det


Mikael Johansson 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards