Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Mikael Johansson - 27 mars 2012 14:06

Tvillingarna Westerholm lämnar nu MIF och det var ju egentligen ganska så självklart då de har blivit ganska så misshandlade i den klubben. Istället för att ge dem en ordentlig chans har man hattat med halvdana importer som tagit plats på ett mycket märkligt sätt. Istället satsar nu MIF på Lill-Burra som jag tror kommer in i ett helt annat läge i klubben och med andra människor i föreningen. Jag tror det är bra att tvillingarna lämnar men nu är den stora frågan vart de kommer hamna.


Jag kan tänka mig att Karlskrona mycket gärna vill ha dem tillbaks men då behöver det nog va spel i Allsvenskan som är aktuellt och sedan finns det säkert någon Elitserieklubb som är intresserad men då är frågan om de är elitseriespelare än?


Att bli första års senior är aldrig lätt och att då för första gången på riktigt se vilket som är den bästa klubben för en är inte alltid det enklaste. Mitt råd är att gå till en klubb där ni får spela mycket, tvillingarna Westerholm skall spela i en första eller andra line det är då man får ut som mest av dem.


Skall sedan bli spännande och se vad som händer med Karlskronakillen Simon Karlsson som även han finns i  MIF:s organisation, det enda som är säkert när det gäller Simon är att han är alldeles för bra för att spela juniorhockey och han kan säkert va aktuell för MIF:s a-trupp och spel där men men vi får se vad som händer, MIF har mycket att gå igenom för att hamna på rätt spår.


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards