Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Mikael Johansson - 29 mars 2012 22:38

Jag läste i Blekinges enda sportbilaga att det var dags för IFK Karlskrona att satsa igen, sedan var det väl Flottan som skulle satsa, sedan var det väl Hästö som skulle satsa, jag vet inte men när jag ser namnen däruppe i rubriken så slår det mig att de skulle nog kunna skapa något men jag tror det finns gammalt groll som verkar göra det omöjligt.


Lindau och Hällkvist har väl gjort sina försök och lyckats sådär men jag tror att om någon skall ta handbollen tillbaka så är det Olander, det där är en kille som kan få med sig ett gäng och det behövs nytt blod i handbollen. Herregud det känns ju som om Lindau och Hällkvist har styrt handbollen i Karlskrona sedan 80-talet - javisst ja, det har dom ju gjort.


Fotbollen går samman och handbollen har haft samma tankegångar men de får inte ihop det och det är nog det som gör att det inte blir något, det finns liksom inte någon "starke man" inom handbollen och det behövs för vem skall se till att man finns med i media och driver den processen och skapar intresse, ja det är i alla fall inte en tränare som skall stå där och fronta. Kan ni tänka er Tomas Kempe stå och fronta det är vi som är KHK Boko, skulle ju vara lika intressant som att se målarfärg torka, skulle väl låta såhär - vi tar ett varv i taget, det är upp till oss att springa snabbare än dom andra, det är vår egen insats som gäller  , ibland tror jag han driver med oss allihop, man kan inte va så allvarlig hela tiden.


 Haha nej nu närmar vi oss fredag


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 29 mars 2012 17:14

OJ oj oj, spekulationerna har nog aldrig varit större bland KHK supporters, nu räknas det på tabeller fram och tillbaka hur det skall gå för att det skall gå bra och vad som händer om det går åt helsingland och mitt i detta står Kempe och säger ett byte i taget, en period i taget och en match i taget och det är vår egen prestation som avgör, hur svårt kan det va   . 


OIK säger att nu måste vi vinna tre raka och ta poäng i den sista för att lyckas, det är vinna eller försvinna i varje match nu.


KRIF vill ju självklart visa att de kan vinna en match i kvalserien och kommer inte ge sig, jag tror att KRIF kommer göra skillnad.


Jaja mycket hockeysnack är det i alla fall och nu har vi snart bara en vecka kvar på denna säsongen och det enda som är säkert är att en serie när den är färdigspelad ljuger aldrig även om man tycker att hela världen är orättvis utan det är bara att tugga i sig slutresultatet oavsett.


Ikväll är det sedan dags för DIF att möta Örebro och det är verkligen en match som innebär vinna eller försvinna för bägge lagen, otroligt vilken match. Skönt att veta att DIF har lugna och stabila fans om det inte skulle gå vägen.


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards