Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Mikael Johansson - 20 mars 2012 14:34

Jag tror att efter dubbelmötena så kommer vi att kunna se vilka som är med i matchen om de två playoff platserna och vilka lag som bara kan jäklas lite. Det är fortfarande oerhört öppet och detta kan i dagsläget sluta precis hur som helst. 


Om man kikar lite på Sundsvall och Borås så tror jag att de är ganska så bekymrade för inget av dessa två lagen är uppe på den nivån som Troja var förra säsongen i kvalserien, det är en rekordjämn serier som vi följer vilket är skoj men samtidigt så blir man helt förstörd.


I SM slutspelet så sprattlade Frölunda till och de har nu 2-3 i matcher mot BIF, jag tror inte att de tar två raka utan BIF kan nog räkna med att fortsätta säsongen och de är en klar Guldfavorit. Om man förstår deras supporters så är det skandal om det inte blir guld i år, vi får väl se........


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 20 mars 2012 07:46

Att Mats Lusth skulle lämna OIK efter säsongen var ju egentligen ingen nyhet men att det blir klart och kommuniceras ut mitt under pågående kvalserie är dock lite annorlunda. Det skall bli spännande att se hur laget OIK reagerar på detta när man nu har en tränare som har sina tankar på annat håll, som har sina samtal med kompisen och Sportchefen Sylvegård iställer för Simon Skoog, visst Mats Lusth är säkert oerhört proffsig men behåller han sin tokblick eller har han den nu på annat håll och tänk om OIK skulle ..... ja bara skojade :).


Jag tror ändå att alla involverade i div 1 F skall va stolta för mer än sina egna lag för alla har tillsammans skapat en serie som klarar att mäta sig med halvdana allsvenska lag och det gör man inte själv utan det krävs många bra matcher under en säsong för att nå dit. Att sedan legoknektar som Lusth kommer in och gör några månader är ju bara smickrande att man ser det som intressant att va med på racet. Jag tror att det är bra för MIF att Lusth kommer, de behöver gå från prinsessor till ett gäng "Överste Grisar" då tror jag de kommer bli livsfarliga och vem om inte Lusth kan fixa det.


En dag nämre derbyt mot KRIF och matchstämningen börjar närma sig, ett fullsatt Telenor Arena är magiskt.


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards