Alla inlägg under april 2012

Av Mikael Johansson - 5 april 2012 09:18

När jag i morse åkte förbi fisktorget och allt bara var så där vackert som det kan va i Karlskrona så slog det mig bara, nu fattar jag vad dom menar med Vision 2014, tricket är ju absolut inte att gå upp i Allsvenskan utan tricket är ju att spela där säsongen 2014/2015 med ambitioner om att va med o slåss om det då också. Visst det är en svindlande tanke men så är det ju, det är ju så det måste va.


Så man får väl bara höja blicken lite och kika utanför "boxen" och då så förstår man vad KHK egentligen tänkte när de satte ihop Vision 2014, stort är det.


Tänk att spelarna faktiskt inte har kännt och sett introt som KHK har, visst hade det varit mäktigt att få ut hela laget på isen innan starten och tillsammans titta på filmen, tillsammans klappa igång oss allihop för att sedan se bomberna och granaterna därifrån, det hade varit mäktigt.


KHK i Allsvenskan, fantastiskt.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 5 april 2012 08:07

Otroligt är det, helt underbart och äntligen kan man få se en match och bara njuta av att vara där. Sedan så börjar ju snacket om Silly Season som kommer bli tokintressant, vi kommer säga otroligt Malmö betalar en spelare mer än vi gör till halva truppen :) Underbart.


Men en sak är säker, det finns inget DIV 1 lag som är mer förberett än KHK för spel i allsvenskan så är det.


OIK har fortfarande chansen och jag tror att de kommer ta Borås plats men få ett sådant besked i maj/juni är inte det enklaste och även om detta är det viktigaste som finns för en OIK supporter så säger jag att det får bli som det blir. KRIF är dock sista hindret för att nå tredjeplatsen och nu får vi se om KRIF vill möta Grästorp eller OIK nästa säsong.


För Julle börjar sedan en ny värld på måndag, han skall börja gå i skolan igen :) härliga tider, strålande tider.


Mitt i allt måste jag sända en tanke till Jonas Karlsson vilken kämpe, jag hoppas att skadan inte är allvarlig.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 5 april 2012 02:26

Pratade lite med Öjje om hans skägg, det är för jävligt sa han nu tycker t.o.m svärmor att det ser för djävligt ut, bara att bita ihop Öjje.


Kenny Kellström - Kenny är lite av min hjälte i KHK beroende på att han är en skön kille, visst det finns alltid olika viljor, vinnarskalle i ett lag men Kenny är fantastsik, Kenny kommer alltid ha ett fans i en kille som jag håller nära beroende på att han tar sig an folk, du är stor Kenny.


Bara tanken att det är klart är sjukt skön och nu skall man bara hylla alla men skall man hylla fyra killar lite extra så skulle jag hylla Kempe, Ågren, Timo o Elofsson, fantastsika killar.


I allt kaos måste jag ändå gratulera Jörgen, visst det var tungt med FBK igår men nu är vi back on track med KHK.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 4 april 2012 21:46

KHK gör något helt magiskt, fantastiskt och otroligt man tror knappt det är sant KHK ÄR I ALLSVENSKAN. Smaka på ordet, ALL SVENSK AN. Nu skall vi möta lag som Djurgården, Leksand, Malmö och vi skall köra över dom, krossa dom ja vad som helst för vi är som Niklas Strömstedt sjunger " Vi är oslagbara, vi sköt från höften, vi hade svaret på allt"


Ni får ursäkta men nu är det fan på riktigt och Brasar du hade fel, Kempe är kung :). 


01.15 är det aviserat att KHK anländer och låt oss nu alla åka ut till arenan och hälsa hjältarna till hemmaborgen. Man kan bara säga Fyyyyyyyyyyyy F..........n vad gooooooooott.


Stars and Stripes here we come


Vi syns på arenan i natt


Mikael Johansson


P.s Överskriften var självklart ett understatement, 1540 st i arenan och ingen på isen, det måste vara något slags världsrekord D.s

Av Mikael Johansson - 4 april 2012 12:52

Han är där varje match och har suttit där på läktaren så länge som någon bara kan minnas ibland tror man att det var han som uppfann sittplatsen i Wämöhallen. Sedan är han är killen som gör fantastiska saker för sitt KHK, han sätter bilder man inte trodde var möjliga. Utan männisor som Jörgen skulle inte det Svenska idrottsundret finnas.


Jörgen håller även på Färjestad så just nu vet han inte riktigt om han skall va sur för att de fick semester igår eller om han skall vara förväntansfull inför kvällens drabbning, om jag känner han rätt så kommer Jörgen va både och, allstå surt förväntansfull.


Nu lyfter planet med krigarna till Sundsvall och man är helt trasig, kan det inte vara över så man vet, jag pratade med en gammal hockeykrigare från den gamla KIK tiden vid namn Jerker Spjuth idag och han sa att på fredag är man nere i Arenan o kikar så jäkla skoj det skall bli sedan blir det att ta på sig KHK tröja och ta sig till Globen nästa säsong :)


Själv är jag mycket försiktig och ropar inte hej förrän man är över bron men visst skulle jag verkligen unna Jörgen att få fira lite och inte bara tänka på gårdagens fadäs.


Ha det


Mikael Johansson 

Av Mikael Johansson - 4 april 2012 07:19

Det är nu klart att Färjestad BK tar semester och det var ju ganska så väntat. Det som däremot inte är klart är att KHK kommer möta Djurgården nästa säsong men det finns faktiskt en stor möjlighet att det blir klart idag.


Enligt mig finns det tre lag från div 1 som har förutsättningar att göra någonting av en plats i Allsvenskan och det är Björklöven, Vita Hästen och sedan KHK, idag finns chansen för ett av dessa lag att ta sig dit och det vore ju helt fantastiskt, galet och helt underbart. 


KHK håller på med 2014 grejen men jag säger att det gäller att ta chansen när den kommer, vi kommer nog alla ihåg pucken som studsade på mållinjen mot Östersund och nu står vi här med två matchbollar, förra året vann vi mot Kristianstad i en gastkramande matchserie men vi vann, små marginaler är det och det är därför det inte går att slarva med något.


Elofsson o Ågren är de som gett årets Brooks effekt, vi hittar dom 8 mil härifrån när de släpps i ett trångt ekonomiskt läge i Nybban och det säger väl också att det är små marginaler i denna branschen.


Ikväll samlas många i Telenor Arena för att följa matchen mot Sundsvall borta på storbild och jag tror det kommer bli succe, jag tror att fler kommer att se matchen i TAK än de som kommer följa derbyt mellan OIK - KRIF och med det vill jag inte säga att KHK skall spela i allsvenskan för att det är så men man kan säga att det finns förutsättningar.


Lite KRIF och OIK skall man väl få med


KRIF - de firar, firar, firar och firar jag förstår inte vad men sköna är de.


OIK - ger Borås pekpinnar om att de skall sköta ekonomin???????? Sköna är dom med :)


Ha det


Mikael Johansson 

Av Mikael Johansson - 3 april 2012 19:35

Storbloggaren Mjörnberg skriver att om KHK vinner matchen mot Sundsvall så kan KHK fira hela bussresan hem, han har så fel så fel, KHK firar inte i en buss utan man firar i flygplan, lite ordning får det väl ändå va :)


Pratade med Anders Olvedal idag som även är headchief för entregänget i arenan och han sa:


detta är ju galet, jag brukar inte hetsa upp mig alltför mycket annars men visst jag är intresserad och åker även på bortamatcherna och så men nu kan man fan knappt jobba, låt det nu bli onsdag så att vi vet hur det blir säger Olvedal, frun klagar och säger att hon vill ha sin man tillbaks jaja det får bli när detta är klart.


Idag har det även varit besök i Höör där vi håller på med ett spännande projekt med inomhus skidåkning, det skulle va något att se Micke Åsen Åström skida fram där han skall visst va en naturbegåvning, Åsen är en sköning men jag kan inte påminna mig att han tog ett skott på träning när det begav sig och nu är han målvaktstränare i KHK och han är visst grym, skoj som tusan.


(Bild på året runt skidåkning inomhus i Höör)




Har även hunnit med 11 hål golf efter jobbet idag och man har gått från en schysst slice till en okontrollerad hook, kommer nog bli en rolig golfsäsong.


Ha det


Mikael Johansson

Av Mikael Johansson - 3 april 2012 06:47

Det är en dag tills det äntligen skall avgöras, kommer Karlskrona HK ta steget upp till Allsvenskan eller inte? Mitt svar är självklart och ganska så logiskt - självklart tar KHK steget upp och det är många faktorer som talar för det.


1. Kempe har under säsongen kört konstant på mycket folk vilket inneburit att man kunnat hålla i fysbiten för att klara av ett kval med många tuffa matcher.


2. Det finns spetsspelare som kan avgöra i varje femma, det går inte att rikta in sig på att störa en femma i KHK.


3. Målbilden, även om man kör med 2014 spåret vilket för mig känns konstigt, nästan som en fallskärm så har man målet att gå upp och har planerat säsongen efter det. 


4. En målvakt som står på huvudet - ja Timo var inte lysande förra matchen det tycker jag inte men vi vet alla hans kapacitet och de två matcher som är kvar är definitivt Timos matcher och hans insats kommer vara avgörande. KHK:s viktigaste värvning någonsin. 


5. Hängivenheten och att man är beredd att offra en tand för laget, titta på Hasse Ottinger förra matchen, herregud när Ottinger är i den zonen så är han nog Sveriges tjurigaste hockeyspelare och det finns inte att förlora.


Nu skall alla vi andra göra vårt genom att komma och stötta laget i Telenor Arena och göra detta till den häftigaste grejen som gjorts vid en bortamatch fast ändå hemma :)


Klarar laget av detta ja då blir det till att vänta in grabbarna vi 01.00 tiden och fira in dom ordentligt under några dagar och sedan är det bara börja ladda för en ny säsong för då väntar Djur......


Ha det


Mikael Johansson

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vilket lag tror du åker ur Hockey Allsvenskan säsongen 2012/2013
 Tingsryd AIF
 TAIF
 Tengsry

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards